Kenwood TH-F7E



TH-F7E – a Kenwood szuper-kompakt FM duál-sávos készüléke. [kép] [kép2]

A készülék méretei 58*88*29 mm (szél.*mag.*mély.)
Ez az FM duál-sávos (144/430 MHz) készülék, két csatornás vételi képességgel, 16-gombos billentyűzettel, multi-scroll gombbal, és nem kevesebb, mint 434 memóra-csatornával rendelkezik.
További jellemzői a beépített ferrit antenna AM műsorszóró adók vételére, a háttér-világítású LCD és a lítium-ion akkumulátor.
Kicsi mérete ellenére, ellenáll a szabadtéri használat zord körülményeinek, miközben remek teljesítményt nyújt.

Legfontosabb jellemzői:
* Párhuzamos, 2 frekvenciás vétel, akár ugyanazon a sávon
* 0.1-1300 MHz vételi sáv (Sub-B sáv)
* FM, WFM, AM és SSB/CW vételi módok
* 7.4 V-os, 1550mAh-s lítium-ion akku, amely 5W-os kimenő teljesítményt tesz lehetővé.
* csomagkapcsolt mód támogatása 1200/9600 bps (külső TNC segítségével)
* Billentyűzár
* CTCSS (42 kód), DCS (104 kód) és 1750 Hz-s hang támogatása
* Egy frekvenciás működés esetén nagy karakterek használata a kijelzőn
* Adásidő korlát (TOT) és automatikus kikapcsolás (APO) funkció
* Jelosztó (ATT) funkció
* Beépített VOX funkció
* MIL-STD 810 C/D/e szabványok teljesítése (ellenállás a rezgéssel,ütéssel,páratartalommal és gyenge esővel szemben)






adatlap


És most egy kis tapasztalat:
A készülék teljesen feltöltött akkuval kibír több órás 5W-al történt hegycsúcs aktiválást is. Az antenna csatlakozója SMA, könnyedén beszerezhető hozzá SMA-BNC átalakító, bár a méretek miatt nekem jobban “bejött” az a fajta átlalakító amikor az SMA dugó és a BNC aljzat között van kb. 10-15cm-es kábel is. A gyári antennánál láttam már jobban működő gyári antennát is. Nagy DX-et RH vételben ne várjon senki sem a beépített ferrit antennától, de jó antenna (sávra méretezett) csatlakoztatása esetén (és a belső ferrit antenna menüből való kikapcsolása után) nagyon jó megfigyelő készülék válhat belőle, amennyiben a környéken nincsen nagy térerőt produkáló egyéb adó (pl. KH rádióadó)
Nyitott állapotban PMR-re is kiválóan használható (6.25kHz csat. raszter, narow FM), főleg, hogy a “Low” középső teljesítmény állásban a kimenő teljesítménye 500mW valamint rendelkezik keskeny sávú FM beállítással is mind vételi mind adás oldalon. (DE ez NEM PMR készülék!!!)
Kicsit furcsa a kenwood és társainak mikrofon/hangszóró a többi készülékhez képest fordított csatlakozója (bár ez megszokás kérdése) programozáshoz nyugodtan használható a max232 és társaival felépített szintillesztő áramkörös adatkábel (bekötésre ügyelni kell, lásd lenn a linket).
Jól használható scan funkció mellet van ctcss és dcs scan is. Egyszerre figyelhető 2 csatorna (A/B), melyek között a hangerő balance állításával külön is beállítható.

A készülék programozásához ingyenesen letölthető software.

Ehhez használható ez a kábel is!

A gyári oldal itt elérhető.

Módosítások és kábelrajzok itt is elérhetők.

Módosítások, rajzok, egyebek itt.

A készülék brossúrája 700kB pdf,
kapcsolási rajza 2MB pdf,
használati utasítás (angol – english) 1MB pdf,
használati utasítás (spanyol – spanish) 890kB pdf,
használati utasítás (magyar) 11MB pdf. (egyelöre nem elérhető kérd e-mail-ben, ha szükséged van rá)







Created by HA4BF




One comment

  1. Szia Feri!

    Olvastam ,hogy talán fellelhető nálad Kenwood TH-F7E rádióhoz magyar nyelvű leírás.Nekem szükségem lenne rá ha ez tényleg így van, nem tudom hogyan tudnék hozzájutni?
    Válaszodat megköszönve

    Üdvözlettel
    Dénes
    HG7HV

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..